MEDIJSKO SREDIŠČE
VSE NOVICE

Kategorije

Datum

  • 25. Apr 2025

Deli z drugimi

Učni izidi in kompetence: temelj učnih načrtov krajših izobraževanj in študijskih programov

Univerza v Mariboru je organizirala izobraževanje o pomenu učnih izidov in kompetenc pri oblikovanju učnih načrtov krajših izobraževanj in študijskih programov.

Objava_UM-Oblikovanje_ucnih_nacrtov_2

Na Univerzi v Mariboru je v četrtek, 24. aprila 2025 potekalo spletno predavanje z naslovom Oblikovanje učnih načrtov v pilotnem sistemu za razvoj kurikuluma UM s poudarkom na učnih izidih in kompetencah, ki ga je v okviru NOO pilotnega projekta Agilni razvoj izobraževanj in mikrodokazil izvedel doc. dr. Boštjan Vlaovič.

Na dogodku je bil predstavljen sistem za upravljanje s kurikulumom (CMS UM), ki ga članice UM že uporabljajo za razvoj krajših izobraževanj, v prihodnje pa se bo lahko uporabljal tudi za razvoj učnih načrtov študijskih programov. Poseben poudarek je bil na povezovanju učnih izidov s predmetno-specifičnimi in splošnimi (prečnimi) kompetencami, kar je v CMS UM tudi ustrezno podprto z umetno inteligenco.

Učni izidi in kompetence so medsebojno povezani in imajo ključno vlogo pri oblikovanju kakovostnega kurikuluma. Pri tem je ključno, da so učni izidi in kompetence jasno opredeljeni in med seboj usklajeni. Pri načrtovanju novih ali posodabljanju obstoječih izobraževalnih vsebin je pomembno izhajati iz načela transparentnih, relevantnih, prilagodljivih in kakovostnih učnih izidov in kompetenc, ki morajo zagotavljati primernost pridobljene kvalifikacije glede na spremenljive potrebe družbe, posameznika, trga dela in izobraževalnega sistema.

Ob tem je pomembno vedenje, da učni izidi izražajo tisto, kar naj bi učeči se ob zaključku učnega procesa znal, razumel in bil sposoben narediti. Zapis učnih izidov mora izhajati iz perspektive učečega se, vključujoč aktivne glagole, slediti mora opredeljeni ravni kvalifikacije in mora biti merljiv in preverjen v okviru preverjanja in ocenjevanja. Kompetence, ki so v tesni povezavi z učnimi izidi so vseobsegajoče ter naslavljajo uporabo v konkretnih situacijah. Pomenijo aktivacijo, uporabo in povezanost znanja, sposobnosti in veščin ter osebnostnih lastnosti, vrednosti in motivov, ki posamezniku v kompleksnih, raznovrstnih in nepredvidljivih situacijah omogočajo uspešno opravljanje nalog in reševanje problemov.

Le jasno opredeljeni učni izidi in kompetence, ki sledijo tudi potrebam trga dela, lahko predstavljajo most med visokošolskim znanjem in potrebami družbe. Navedeno je še posebej pomembno na področju ustvarjanja vsebin krajših izobraževanj in usposabljanj za pridobitev mikrodokazila, ki omogočajo hitro in ciljno usmerjeno pridobivanje specifičnih znanj in spretnosti.

Izobraževanja se je udeležilo veliko zaposlenih Univerze v Mariboru, kar kaže na zavedanje pomembnosti sistematičnega pristopa k razvoju izobraževanj, v katerih so jasno opredeljeni učni izidi in kompetence ključen dejavnik za zagotavljanje kakovosti, primerljivosti, mednarodne prepoznavnosti ter večje relevantnosti izobraževalnih programov v spreminjajočem se družbenem in gospodarskem okolju.


Oznake


Kategorije

Datum

  • 25. Apr 2025

Deli z drugimi

Več novic

Zapri