Sodelovanje Fakultete za naravoslovje in matematiko v kar treh vsebinsko izredno pomembnih projektih
V okviru javnega razpisa “Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024 – 2026” v okviru Ministrstva RS za vzgojo in izobraževanje ter Evropske Unije – NextGenerationEU je Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru pridobila dva nova projekta.
Gre za projekt Digitalne kompetence za področje posebnih potreb (DigComp PP) in projekt Digitalna transformacija izobraževanja za trajnostno prihodnost – učenci, trajnost, RIN kot izziv (UTRINKI). Kot konzorcijski partner fakulteta sodeluje tudi v projektu RAČek, ki je bil pridobljen v okviru javnega razpisa “Razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. Razreda” v okviru Ministrstva RS za vzgojo in izobraževanje ter Evropske Unije – NextGenerationEU.
Projekt DigComp PP
Projekt DigComp PP se bo izvajal z namenom krepitve digitalnih kompetenc učencev s posebnimi potrebami. Namen projekta je razviti in implementirati prilagojene programe, ki bodo izboljšali digitalne veščine učencev s posebnimi potrebami. S tem bodo učenci bolje pripravljeni na izzive digitalne dobe, kar jim bo omogočilo enakopravnejše sodelovanje v digitalni družbi. Uvedba novih, prilagojenih učnih metod in tehnologij bo prispevala k boljšim učnim rezultatom in večji vključenosti učencev s posebnimi potrebami v učni proces.
Konzorcijski partnerji projekta so Univerza v Mariboru (Fakulteta za naravoslovje in matematiko), Univerza na Primorskem (Pedagoška fakulteta) ter devet VIZov: Osnovna šola Glazija, II. Osnovna šola Žalec, VIZ III. Osnovna šola Rogaška Slatina, Vrtec Otona Župančila Slovenska Bistrica, Cener Gustafa Šiliha Maribor, Osnovna šola Minke Namestnik – Sonje Slovenska Bistrica, Osnovna šola dr. Ljudevita Pivka, Center za vzgojo, izobraževanja in usposabljanje Velenje ter Osnovna šola Muta. Vodja projekta je ddr. Boris Aberšek.
Projekt UTRINKI
Projekt UTRINKI se bo izvajal z namenom krepitve računalništva in informatike (RIN) pri učenci z uvajanjem inovativnih pristopov ter uporabo sodobnih digitalnih orodij. Namen projekta je razvoj in nadgradnja pristopa za dvig temeljnih znanj RIN učencev na VIZ, imenovanega šolski pristop. Cilj projekta je preizkušanje in implementacija didaktičnih pristopov ter pedagoških strategij za razvoj temeljnih znanj RIN učencev v inovativnih oddelkih ali skupinah. Med pričakovanimi rezultati projekta so izdelani in objavljeni pristopi na področju dviga temeljnih znanj RIN pri učencih, vključno s katalogom znanj, ki zajema nabor temeljnih vsebin RIN, kriterije uspešnosti ter predlagane standarde znanj. Poleg tega bodo izdelani in objavljeni učni scenariji, ki bodo hkrati z uposabljanjem strokovnih delavcev omogočili trajnost rezultatov projekta. Projekt poudarja pomen temeljnih znanj računalništva in informatike kot ključna znanja za celovit razvoj učencev, saj jim omogoča ne le učinkovitejšo in varnejšo rabo tehnologije, pač pa tudi razumevanje njenega delovanja.
Konzorcijski partnerji projekta so Univerza v Mariboru (Fakulteta za naravoslovje in matematiko) ter osem VIZov: Osnovna šola Pohorskega odreda Slovenska Bistrica, Osnovna šola Franca Rozmana Staneta Maribor, Osnovna pola Partizanska Bolnišnica Jesen Tinje, Osnovna šola Šmartno pri Slovenj Gradcu, Osnovna šola Breg Ptuj, Osnovna šola Šmartno na Pohorju, II. Osnovna šola Slovenska Bistrica ter Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica. Vodja projekta je ddr. Boris Aberšek
Projekt RAČek
V okviru javnega razpisa “Razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda” je UP PEF pridobila projekt za celovito preobrazbo zelenega in digitalnega izobraževanja. Kot konzorcijski partner pri porojektu sodeluje tudi FNM UM.
Projekt, ki ga sofinancirata Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje RS ter Evropska unija – NextGenerationEU, si prizadeva za krepitev digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike z razvijanjem računalniškega mišljenja. Razpis je del evropskega Načrta za okrevanje in odpornost, ki v razvojni usmeritvi “Pametna, trajnostna in vključujoča rast” poudarja krepitev digitalnih kompetenc, pomembnih za sodobne poklice in zeleni prehod.
V okviru projekta bo računalniško mišljenje razvito z uporabo STEM kompletov (znanost, tehnologija, inženirstvo in matematika) za doseganje operativnih ciljev kurikula za vrtec in učnih načrtov osnovnih šol od 1. do 5. razreda. Projekt se osredotoča na krepitev digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj računalništva in informatike pri strokovnih delavcih ter otrocih oziroma učencih v vrtcih, osnovnih šolah, šolah s prilagojenim programom in zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami. Pri tem poudarja sodobne učne metode in medpredmetno povezovanje. Cilj projekta je razvijanje računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v izobraževalni proces od vrtca do 5. razreda. Poseben poudarek je na uporabi sodobnih učnih oblik, metod dela ter medpredmetnem povezovanju. STEM pristopi omogočajo integracijo različnih predmetnih področij, kar spodbuja celostno razumevanje, kritično mišljenje, ustvarjalnost in praktično uporabo znanja. To je ključno za razvoj računalniškega mišljenja pri otrocih v najzgodnejših fazah učenja.
Konzorcijski partnerji projekta so Univerza v Mariboru (FNM UM), Univerza v Ljubljani, (Fakulteta za računalništvo in informatiko) ter deset VIZov: Osnovna šola Celje, Osnova šola Šmarje pri Kopru – vrtec, Osnovna šola Šmarje pri Kopru – šola, Osnovna šola Vojke Šmuc Izola, Vrtec Jelka, Osnovna šola Solkan, Vrtec pri osnovni šoli Oskarja Kovačiča Škofije, Osnovna šola Livade Izola, Osnovna šola Dušana Bordona Semedela – Koper ter Vrtec Pedenjped Ljubljana. Vodja projekta je dr. Sonja Čotar Konrad (UP PEF).