MEDIJSKO SREDIŠČE
VSI DOGODKI

Kategorije

  • četrtek, 27. marca 2025
    Galerija Bažato
    Ljubljana

Deli z drugimi

Oto Rimele: Podoba svetlobe kot svetloba podobe

Dogodek otvoritvenega ogleda bo v četrtek, 27. marca, ob 19. uri.

Rimele Photo Marko Tušek copy 3

Oto Rimele

Podoba svetlobe kot svetloba podobe

Galerija Bažato

Dunajska 53 , Ljubljana

Razstava bo na ogled

od 27. marca do 5. maja 2025

 

Dogodek otvoritvenega ogleda bo v četrtek,

27. marca, ob 19. uri.

Vabljeni!

Redni profesor Pedagoške fakultete UM Oto Rimele je slikar, vizualni umetnik, avtor večpredstavnih prostorskih postavitev in glasbeni ustvarjalec.  

Leta 2004 prejel nagrado Prešernovega sklada za slikarsko razstavo Iluminacije.

V letu 2012 je izšla njegova monografija pod naslovom Oto Rimele: Duhovnost materialne odsotnosti / Spirituality of material absence. Besedilo, katero obravnava slikarjevo ustvarjanje v kontekstu pretekle in sodobne likovne produkcije je pripravil dr. Jure Mikuž.

V letu 2021 in v letu 2023 je bil Rimele uvrščen v publikacijo Top Ten Contemporary Artists, ki je izšla v Londonu.

Rimele je avtor številnih samostojnih razstav in umetniških projektov v slovenskem in mendarodnem okolju. Ameriškemu občinstvu se je v letu 2023 predstavil s projektom Berlin Portraits Metamorphosis v New Yoku in v Arlingtonu.


V pretekli slikarski tradiciji so bili nosilci vsebine vedno frontalni deli slik. Sami ste ta pristop prekinili in se usmerili v obravnavo njihovih robov in hrbtišča. Kakšen je bil namen te radikalne odločitve? *

Nujno je bilo prekiniti klasično zavezo do frontalnega dela slike. Svojo pozornost sem usmeril drugam, v območje robov slike. In nato je bilo treba v sliki še stopiti čez njen rob! Klasična slikarska podoba namreč gledalca nagovarja frontalno, direktno, in njegov pogled usmerja v center. Zelo numerično, hierarhično in evropsko! Antropocentrično. Sam sem svoje zanimanje usmeril v območje »zunaj«, v prepričanju, da je treba komunikacijo s seboj in z gledalcem na novo osmisliti.  

Z zapuščanjem frontalnega dela slike ter selitvijo vsebine na lateralne in hrbtne dele slikarske podobe sem dosegel razpiranje novih, dodatnih izraznih možnosti komunikacije. Snovni nosilec slikarske podobe je zato moral doživeti korenite spremembe. Moj postopek gradnje slikarske kompozicije vključuje proces dematerializacije njene snovnosti.

Sem ustvarjalec, ki je svojo pot pričel v času postmoderne. Iz te točke znakovne odprtosti sem v kontekst sodobnega časa pritegnil preteklo likovno izročilo. Sem nekakšen spiritualni modernist po postmoderni. Minimalist kinetične svetlobe.

Oto Rimele

*Odlomek iz daljšega intervjuja Svetlobe ne upodabljam, temveč jo ustvarjam. Vprašanja je pripravila umetnostna zgodovinarka Alenka Trebušak.


Oznake


Zapri